Eerste zin Paula Karst verschijnt op de trap, ze gaat vanavond uit, dat zie je meteen, ze schakelt duidelijk naar een hogere versnelling zodra ze de deur van de flat achter zich heeft dichtgeslagen, snellere ademhaling, zwaarder kloppend hart, witte blouse onder de openhangende lange donkere jas, laarzen met hakken ...

Eerste zin Paula Karst verschijnt op de trap, ze gaat vanavond uit, dat zie je meteen, ze schakelt duidelijk naar een hogere versnelling zodra ze de deur van de flat achter zich heeft dichtgeslagen, snellere ademhaling, zwaarder kloppend hart, witte blouse onder de openhangende lange donkere jas, laarzen met hakken van zeven centimeter en geen tasje, alles in de jaszakken, mobieltje, sigaretten, contant geld, alles, de sleutelbos die rammelt in het ritme van haar stap - rillende kleine trom - haar haren veren op haar schouders, de trap spiraalt om haar heen... In een pracht van een openingszin komt Parisienne Paula Karst uw lezersleven binnengetrippeld. Ooit wilde ze kunstenares worden maar decorschilder is een waardig alternatief. Daarvoor heeft ze zich ingeschreven in een vakschool in Brussel. Na haar scholing reist ze de wereld rond om nu eens een pitazaak te verluchten, dan weer een filmset op te luisteren. Tussen dat gereis blijft de herinnering aan haar medestudent Jonas hangen, op wie ze stiekem toch verliefd was. Tot hij haar op een dag een klus aanbiedt: samen de grotten van Lascaux naschilderen. Stijl heeft de Franse bestsellerauteur Maylis de Kerangal in overvloed. Alleen verliest ze zich te graag in technische details en vergeet ze liefdesspanning op te bouwen. Na een tijd gaat Paula's zoektocht naar authenticiteit - in tegenstelling tot haar dagtaak als vervalser - ronduit vervelen, alle mooie zinnen ten spijt.