Voor haar debuutfilm - de zomerse roadmovie La tête la première (2012) - moest Amélie Van Elmbt het nog zonder geld en namen redden. Voor opvolger Drôle de père kan de Belgische regisseur wél pronken met de nodige troeven. Producenten zijn de bro...

Voor haar debuutfilm - de zomerse roadmovie La tête la première (2012) - moest Amélie Van Elmbt het nog zonder geld en namen redden. Voor opvolger Drôle de père kan de Belgische regisseur wél pronken met de nodige troeven. Producenten zijn de broers Dardenne, director of photography is Eric Gautier, de ervaren cameraman die eerder werkte met Olivier Assayas, Sean Penn, Walter Salles en Ang Lee, en als uitvoerend producent staat zowaar Martin Scorsese vermeld, die een fan bleek van Van Elmbts debuutfilm en haar daarom graag een handje hielp met de financiering van haar tweede. Toch is de grootste attractie zonder twijfel de vijfjarige Lina Doillon - dochter van Van Elmbt en de Franse regisseur Jacques Doillon. Zij speelt de schattige Elsa, die haar vader nog nooit heeft gezien, tot die plots aanbelt, haar mama op het punt staat te vertrekken, de oppas niet meteen thuis geeft en de twee vreemden met elkaar opgescheept worden. Wat volgt, is niet spectaculair, origineel of onthullend maar een kleine, raak geobserveerde relatieschets die niet alleen de aarzelende papa in de film maar ook de rabiaatste cynicus langzaam doet ontdooien.