Na het experimentele De vier jaargetijden probeert Cyril Pedrosa met de hulp van scenarist Roxane Moreil iets anders uit: een sprookje in een bijzonder decoratieve stijl. De gouden eeuw heeft alles om liefhebbe...

Na het experimentele De vier jaargetijden probeert Cyril Pedrosa met de hulp van scenarist Roxane Moreil iets anders uit: een sprookje in een bijzonder decoratieve stijl. De gouden eeuw heeft alles om liefhebbers van moderne sprookjes zoals Beeldschoon van Kerascoët en Hubert in vervoering te brengen. De pittige heldin Tilda, een kroonprinses die na de dood van haar vader door haar broer en haar moeder de troon wordt ontstolen, vlucht met enkele getrouwen diep het bos in en komt in een volledig vrouwelijke gemeenschap terecht. Ze besluit op zoek te gaan naar de schat waar haar vader de laatste jaren van zijn leven zo vol van was. Het eerste deel van dit geplande tweeluik verveelt geen enkel plaatje. Dat is voor een bijzonder groot deel te danken aan de gevulde miniaturen met wonderlijke kleurencombinaties die Pedrosa serveert. De feministische ondertoon speelt onderhuids altijd mee en brengt een tegendraadse zwier in het verhaal.