Tiener Brian heeft heel wat te verduren. Zijn drankverslaafde moeder bezorgt hem kopzorgen en hij is niet vlot genoeg om zijn roodharige muze Laurie te versieren. Hij stort zich dan maar helemaal op een film over buitenaardse wezens...

Tiener Brian heeft heel wat te verduren. Zijn drankverslaafde moeder bezorgt hem kopzorgen en hij is niet vlot genoeg om zijn roodharige muze Laurie te versieren. Hij stort zich dan maar helemaal op een film over buitenaardse wezens die hij met zijn vrienden maakt. In tegenstelling tot de anderen neemt Brian de film helemaal au sérieux. Hij bouwt bij wijze van special effects aliens als een soort omgekeerde ananassen uit papier maché. Laurie speelt natuurlijk de hoofdrol, maar dat vergemakkelijkt hun contact nauwelijks. Tijdens het draaien van de film loopt een feestje door te overvloedige alcohol danig uit de hand, waardoor de verhoudingen in de vriendengroep onder spanning komen te staan. Ook al begint het verhaal van Daedalus zich nu, in dit tweede deel, pas te ontwikkelen, Charles Burns brandt met zijn supergecontroleerde tekenstijl weer scènes uit het onderbewuste op je netvlies, dit keer met zwevende tentakels en openbarstende cocons. Zoals in Zwart gat of X vormen de sociale interacties van tieners, kunst - hier vooral de B-film - en vreemde visioenen een intrigerende mix.