Volgens Kate was je opgelucht omdat je eindelijk een zwak personage mocht neerzetten.

DiCaprio: Het deed inderdaad deugd om eens niet de held te moeten uithangen. Kwetsbare personages wier kleine kant-jes niet verborgen worden: ik kom ze niet vaak tegen. Tja, onzekerheid en zelftwijfel staan niet in het woordenboek van de meeste Hollywoodscenaristen.
...

DiCaprio: Het deed inderdaad deugd om eens niet de held te moeten uithangen. Kwetsbare personages wier kleine kant-jes niet verborgen worden: ik kom ze niet vaak tegen. Tja, onzekerheid en zelftwijfel staan niet in het woordenboek van de meeste Hollywoodscenaristen. DiCaprio: Eigenlijk wel. Toen ik het script voor het eerst las, voelde ik me een voyeur die getuige was van zaken die niet voor zijn ogen bestemd waren. De disintegratie van een relatie wordt zelden zo realistisch beschreven. Kate en ik waren al lang op zoek naar een excuus om nog eens samen te werken. En dit materiaal leek ons straf genoeg om de vergelijkingen met Titanic te doorstaan. DiCaprio: Sam raadde me enkele documentaires en boeken over dat tijdvak aan Die deden me inzien dat het om een cruciale periode in de Amerikaanse geschiedenis gaat. Op dat moment kreeg ons nationaal ideaalbeeld vorm: het huis met het witte hek, de haast gekloonde woonwijken, vrouwlief die thuisblijft terwijl haar man uit werken gaat, en meer. Dat die dingen zovele jaren later nog steeds de standaardvormen, vind ik ontzettend griezelig. DiCaprio: Obama is geweldig! En hij heeft een fantastisch team rond zich verzameld. Bovendien denk ik dat hij op ecologisch gebied écht het verschil zal maken. Hij is de eerste president die lijkt te beseffen hoe belangrijk die kwestie wel is. DiCaprio: Door samen te werken met eindeloos getalenteerde mensen als Sam en Martin Scorsese komt je lat steeds hoger te liggen. Toch houd ik mijn hart vast voor de toekomst. De Hollywoodmachine spuwt steeds vaker slecht gerecycleerd materiaal uit. Het wordt alsmaar moeilijker om intelligente projecten van de grond te krijgen. DiCaprio: Ik denk dat er een enorme kloof zal ontstaan. Intelligente blockbusters à la Blood Diamond en Body of Lies hebben het de laatste jaren aan de kassa niet goed gedaan. Dat zorgt ervoor dat de studio's alleen nog maar in dom entertainment willen investeren. Moeilijkere films zoals Revolutionary Road zullen we alleen nog maar met piepkleine arthousebudgetten kunnen maken .' Door Steven Tuffin