Als iemand een opgepompte actiefilm kan maken over een Russisch model dat bijklust als KGB-spion, dan wel Luc Besson. Al bijna dertig jaar heeft de Franse regisseur van Nikita, ...

Als iemand een opgepompte actiefilm kan maken over een Russisch model dat bijklust als KGB-spion, dan wel Luc Besson. Al bijna dertig jaar heeft de Franse regisseur van Nikita, Léon en Lucy een fetisj voor knappe vrouwen die hun mannetje staan in een gewelddadige wereld. Ook deze Koude Oorlogthriller telt enkele flitsende actiescènes waarin een moordmeid (Sasha Luss) chique etablissementen afschuimt om al schietend foute mannen en hun overheden te dwarsbomen. Aangezien Besson knullige tijdsprongen maakt om de spanning en verrassing in het cartooneske verhaal te houden, verliezen die hyperkinetische scènes echter snel aan vuurkracht. Het helpt ook niet dat de machocineast denkt dat geheim agenten in de jaren tachtig al via wifi surften en met een Nokia 3410 sms'ten. Besson is duidelijk zijn voeling met de tijd kwijt.