Bruisend, Brussels, blond: aan steevast positief bedoelde adjectieven geen gebrek om naar Angèle Van Laeken te verwijzen. Natuurlijk woog de aandacht voor broerlief (rapper Rom...

Bruisend, Brussels, blond: aan steevast positief bedoelde adjectieven geen gebrek om naar Angèle Van Laeken te verwijzen. Natuurlijk woog de aandacht voor broerlief (rapper Roméo Elvis) wat door. Maar uit de radiohits La loi de Murphy en Je veux tes yeux, beide hier present, viel al op te maken dat Angèle met de eigen riemen al een eind ver kan roeien. Als titel dekt Brol nauwelijks de lading, zelfs niet in de beoogde betekenis - die van prettige wanorde. Men krijgt namelijk in zachte electro of delicate piano gewikkelde, lome wolkjespop geserveerd. Danig afgeronde vormen van reggae en chanson glijden naadloos in elkaar over, en de intrede van Roméo resulteert veeleer in een ouderwets duet dan een blitse featuring. Als Angèle op het eind 'tout est devenu flou' zingt, vat dat de luisterervaring - hoe aardig ook - goed samen.