Onder het motto "De prehistorie van het beeld" ging het Leuven se Artefact-festival in een uitgebreide tentoonstelling aangevuld met voorstellingen, films en lezingen op zoek naar de oorsprong van het beeld en het ontstaan van kunst in het algemeen.

Meest zichtbaar was de "Global Rainbow" van Yvette Mattern, een bundel laserstralen in de vorm van een regenboog die de hemel boven Leuven kleurde. Andere hoogtepunten waren de installatie "Paleo-Camera" waarmee Matt Gatton zijn stelling wilde hard maken dat de eerste kunstwerken het resultaat waren van het natekenen door oermensen van beelden die op de wanden van hun tenten geprojecteerd werden, "The Opera of Prehistoric Creatures" van Marguerite Humeau (Frankrijk) met oergeluiden van prehistorische dieren en de video "Grosse Fatigue" van Camille Henrot die het ontstaan van de wereld verhaalt.

Onder het motto "De prehistorie van het beeld" ging het Leuven se Artefact-festival in een uitgebreide tentoonstelling aangevuld met voorstellingen, films en lezingen op zoek naar de oorsprong van het beeld en het ontstaan van kunst in het algemeen. Meest zichtbaar was de "Global Rainbow" van Yvette Mattern, een bundel laserstralen in de vorm van een regenboog die de hemel boven Leuven kleurde. Andere hoogtepunten waren de installatie "Paleo-Camera" waarmee Matt Gatton zijn stelling wilde hard maken dat de eerste kunstwerken het resultaat waren van het natekenen door oermensen van beelden die op de wanden van hun tenten geprojecteerd werden, "The Opera of Prehistoric Creatures" van Marguerite Humeau (Frankrijk) met oergeluiden van prehistorische dieren en de video "Grosse Fatigue" van Camille Henrot die het ontstaan van de wereld verhaalt.