Het Money Shot 26/06/18 om 14:02 Bijgewerkt om 14:02 Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Het verhaal achter het hemelse shot uit de Britse komedie A Matter of Life and Death Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: het hemelgerecht uit A Matter of Life and Death (1946). Een van de beste actiescènes ooit: het verhaal achter The Untouchables' stationsequentie Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de tien minuten durende stationshalsequentie uit The Untouchables (1987). Hoe Oliver Stone zich voor het sleutelshot uit 'Platoon' liet inspireren door een oorlogsfoto Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de dood van sergeant Elias in Platoon (1986). Hoe Michelangelo Antonioni zijn camera liet overnemen door een geest In de reeks Money Shot belichten we de hele zomer lang scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de geest in de camera uit Professione: reporter (1975). De tijdbom van Orson Welles: 'Zorg er gewoon voor dat je lippen bewegen' Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de kraan en de tijdbom uit Orson Welles' Touch of Evil (1958). Hoe Luis Buñuel op het idee kwam om een oog doormidden te snijden Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: het oog en het scheermes uit Luis Buñuels Un chien andalou (1929).
Het verhaal achter het hemelse shot uit de Britse komedie A Matter of Life and Death Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: het hemelgerecht uit A Matter of Life and Death (1946).
Een van de beste actiescènes ooit: het verhaal achter The Untouchables' stationsequentie Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de tien minuten durende stationshalsequentie uit The Untouchables (1987).
Hoe Oliver Stone zich voor het sleutelshot uit 'Platoon' liet inspireren door een oorlogsfoto Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de dood van sergeant Elias in Platoon (1986).
Hoe Michelangelo Antonioni zijn camera liet overnemen door een geest In de reeks Money Shot belichten we de hele zomer lang scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de geest in de camera uit Professione: reporter (1975).
De tijdbom van Orson Welles: 'Zorg er gewoon voor dat je lippen bewegen' Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: de kraan en de tijdbom uit Orson Welles' Touch of Evil (1958).
Hoe Luis Buñuel op het idee kwam om een oog doormidden te snijden Scènes die op uw netvlies gebrand staan. Deze week: het oog en het scheermes uit Luis Buñuels Un chien andalou (1929).