Hekserij in het bos: bekijk de trailer van ‘Blair Witch’

Blair Witch © Lionsgate

‘The Blair Witch Project, de ‘Hans en Grietje’ van de found footage horrorfilms, keert terug naar het witte doek. De opvolger heet simpelweg ‘Blair Witch’ en heeft alvast een trailer.

Op Comic Con werd een trailer vrijgegeven van Blair Witch, het vervolg op de found footage film The Blair Witch Project uit 1999. De trailer heeft opvallend veel weg van die voor de film The Woods , in mei 2016 online verschenen. Het bleek een truk om de echte naam – en dus de link met The Blair Witch Project – geheim te houden.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Net echt

De hype rond The Blair Witch Project was enorm groot in 1999, toen het internet nog jong was en goeie camera’s schaars waren. De prent gaat over drie tieners die, in hun zoektocht naar een heks uit volksmythes, in de bossen nabij Kurkittsville verdwijnen; hun camerabeelden waren het enige dat van hen werd teruggevonden. De bijna perfecte marketing deed velen geloven dat de film echt was. Zelfs de filmkritische site IMDb gaf destijds aan dat de personages ‘vermist en mogelijk gestorven’ waren.

Meest succesvolle marketingcampagne ooit

Met een vermeend budget van slechts 60,000 dollar boekten makers Daniel Myrick en Eduardo Sánchez in het eerste weekend een werkelijk behekste winst van 29,2 miljoen dollar. In totaal wisten ze uiteindelijk 248 miljoen dollar binnen te rijven, goed voor de meest succesvole virale marketingcampagne ooit.

(KB)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content