Charlie en Hannah gaan uit

Bert Scholiers met Evelien Bosmans, Daphne Wellens

Het staat vandaag niet meer zo goed om Woody Allen een inspiratiebron te noemen, maar Bert Scholiers steekt zijn invloed niet onder stoelen of banken in zijn debuutfilm.

Hij steekt trouwens helemaal niets onder wat dan ook, want zijn tussen grootstedelijke praatfilm, romantische komedie en licht surrealistische generatieschets twijfelende eersteling bulkt van de cinefiele knipogen en hommages.

De dialogen zijn niet altijd even spitsvondig als ze denken te zijn, maar hebben genoeg charme om te doen vergeten dat Scholiers ook weleens een scenario voor Hilde Van Mieghem schrijft.

Vlaamse debuten zijn zelden even onbeschaamd speels en visueel vernuftig als Charlie en Hannah gaan uit, nu al de kleurrijkste zwart-witfilm van het jaar.

Het staat vandaag niet meer zo goed om Woody Allen een inspiratiebron te noemen, maar Bert Scholiers steekt zijn invloed niet onder stoelen of banken in zijn debuutfilm. Hij steekt trouwens helemaal niets onder wat dan ook, want zijn tussen grootstedelijke praatfilm, romantische komedie en licht surrealistische generatieschets twijfelende eersteling bulkt van de cinefiele knipogen en hommages. De dialogen zijn niet altijd even spitsvondig als ze denken te zijn, maar hebben genoeg charme om te doen vergeten dat Scholiers ook weleens een scenario voor Hilde Van Mieghem schrijft. Vlaamse debuten zijn zelden even onbeschaamd speels en visueel vernuftig als Charlie en Hannah gaan uit, nu al de kleurrijkste zwart-witfilm van het jaar.