VTM tevreden over kijkcijfers november

VTM blijft met voorsprong de marktleider bij de commerciële zenders en toont zich zeer tevreden over de kijkcijfers van november.

De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa), de moedermaatschappij van onder meer VTM, 2BE en Vitaya, is zeer tevreden over de kijkcijfers van de maand november. “VTM blijft met voorsprong de marktleider bij de commerciële zenders”, aldus VMMa-woordvoerster Sara Vercauteren. “Ook 2BE en Vitaya blijven zeer goed scoren.”

In de commercieel interessante doelgroep van 18- tot 54-jarigen haalt VTM met live en uitgesteld kijken een marktaandeel van 23 procent. In de 2BE-doelgroep, 18- tot 44-jarigen, haalt de zender een marktaandeel van 9,5 procent. De vrouwenzender Vitaya scoort bij 18- tot 54-jarige vrouwen een marktaandeel van 6,6 procent.

Hét VMMa-topprogramma in november was ‘Belgium’s got talent’, dat iets meer dan 1 miljoen kijker haalde. Binnen de doelgroep haalde het een marktaandeel van 40 procent.

‘Clan’ en ‘Boer zkt Vrouw’ scoorden net onder de 1 miljoen kijkers en haalden een marktaandeel van respectievelijk 37 en 33 procent.

De VRT kon geen kijkcijfers geven wegens technische

problemen. (Belga/EE)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content