VIER geeft zender in handen van fotografen

Belgische fotografen gaan afwisselend een maand lang de look van de VIER tussen de programma’s en reclameblokken bepalen.

Maandag 17 september om 19u30 wordt de aftrap gegeven van de nieuwe Vlaamse televisiezender VIER. De zender gaat voor de overgangen tussen twee programma’s en tussen een programma en een reclameblok Belgische fotografen inschakelen. De bedoeling is dat zij elke maand de zogenaamde ‘idents’, die mee de herkenbaarheid van de zender bepalen, voor hun rekening nemen.

Het idee om de visuele macht uit handen te geven werd bedacht door het styling team van VIER in samenspraak met Andy Altmann van het Britse designbureau Why Not Associates, die mee de zenderidentiteit en het logo creëerde.

Gerenommeerde fotografen en talentvolle nieuwkomers gaan dus afwisselend een maand lang de look van de zender tussen de programma’s en reclameblokken bepalen. Aan de hand van bewegende foto’s kijken alle VIER-kijkers door hun ogen naar België.

‘Onze idents moeten meer zijn dan sfeervol behangpapier met een logo erop. Elk filmpje moet kunnen verrassen, ontroeren, doen lachen…’, zegt Ludovic Beun van De Vijver Media.

Jimmy Kets mag de spits afbijten. Het eerste resultaat van zijn werk is te zien vanaf maandag 17 september. (DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content