'Slimste Mens' en 'Zuidflank' halen mooie kijkcijfers

03/09/13 om 14:27 - Bijgewerkt om 14:27

Bron: Knack Focus

Het nieuwe tv-seizoen ging maandagavond echt van start. "De Slimste Mens ter Wereld" op VIER lokte meteen meer dan 600.000 kijkers. De nieuwe vtm-fictiereeks "Zuidflank" bekoorde bijna 570.000 mensen.

'Slimste Mens' en 'Zuidflank' halen mooie kijkcijfers

Het nieuwe tv-seizoen ging maandagavond echt van start en ondanks het mooie weer hebben de Vlamingen massaal gekeken naar de nieuwe programma's. "De Slimste Mens ter Wereld" op VIER haalde meteen meer dan 600.000 kijkers en de nieuwe vtm-fictiereeks "Zuidflank" bekoorde bijna 570.000 mensen.

VIER

"Komen Eten" begon op VIER aan het tiende seizoen met 214.088 kijkers. Dat betekende een marktaandeel van 15,2 procent in de doelgroep Verantwoordelijken Voor Aankoop (VVA, 18-54-jarigen). "De Rechtbank" lokte gemiddeld 518.771 kijkers, 24,8 pct marktaandeel bij VVA 18-54.

De eerste aflevering van "De Slimste Mens" trok 634.844 kijkers, een marktaandeel van 30,9 pct in VVA 18-54. "Onze vooravond is bescheiden gestart. We kunnen geleidelijk aan de basis in het najaar verder uitbouwen. En 'De Slimste Mens' staat meteen op de kaart", luidt het bij de commerciële zender. Het nieuwe seizoen van VIJF start volgende week.

VTM

De start van het nieuwe seizoen "Boer zkt Vrouw" op vtm trok maandagavond 701.146 kijkers en een marktaandeel van 25,1 procent in de doelgroep VVA 18-54-jarigen. Naar de eerste aflevering van "Zuidflank" keken 568.955 mensen, goed voor een marktaandeel van 27,2 pct 18-54.

Het gloednieuwe 2BE-programma "En Toen Kwam Ons Ma Binnen" scoorde met 332.497 kijkers een marktaandeel van 19 pct in de doelgroep VVA 18-44-jarigen. En naar "De Waarheid" op Vitaya keken 104.262 mensen, een marktaandeel van 7,1 pct in de doelgroep Vrouwen 18-54. Vtm spreekt van "mooie scores voor onze nieuwe programma's".

EEN

Het nieuwe seizoen van "Thuis" op Eén ging van start met meer dan 1,1 miljoen kijkers en een marktaandeel van 47,4 pct in de doelgroep 4+ (alle Vlaamse kijkers). Naar de eerste aflevering van "Beroepen Zonder Grenzen" keken maandagavond iets meer dan 530.000 mensen (22,4 pct marktaandeel) en de aftrap van het nieuwe seizoen van "Café Corsari" was goed voor meer dan 475.000 kijkers. (Belga/DB)

Onze partners