Promotiecampagne van House of Cards lokt boze reacties uit

13/01/15 om 14:18 - Bijgewerkt om 14:18

Naar aanloop van de kick-off van het derde seizoen, stuurde het promotieteam van de politieke dramareeks een uiterst misplaatste tweet de wereld in.

Promotiecampagne van House of Cards lokt boze reacties uit

© GF

Een ongeval in een lokaal metrostation deed gisteren heel wat inwoners van Washington schrikken. Bij het verkeersongeluk kwam een vrouw om het leven en werden 84 anderen naar het ziekenhuis afgevoerd. Enkele uren later postte het promoteam van House of Cards een volslagen gevoelige tweet.

Vanaf het account van de succesvolle Netflix-reeks werd een fictief krantenartikel over een metro-ongeval verzonden. De tweet refereerde naar een scène uit de politieke reeks, waarbij een van de hoofdpersonages voor een aanstormende trein wordt geduwd. Het ironische opschrift bij de tweet luidde: "De stoep is weer proper." Omwille van de timing zette de post zette kwaad bloed bij heel wat twitteraars. De tweet werd intussen verwijderd.

Het derde seizoen van de populaire reeks vol politieke trucjes gaat in februari van start in de Verenigde Staten. Kevin Spacey won zondagnacht nog een Golden Globe voor zijn hoofdrol in de reeks.

Onze partners