Promofilmpje voor TNT-zender op weg naar Youtube-record

Het indrukwekkend promofilmpje voor de nieuwe dramazender TNT van Telenet is met ruim 31 miljoen views de op één na meest gedeelde spot aller tijden.

Twintig dagen na de introductie van de nieuwe dramazender TNT van Telenet heeft het opmerkelijke promofilmpje de kaap van 31 miljoen views bereikt op YouTube. Daarmee is het filmpje de op één na meest gedeelde spot aller tijden. Dat blijkt uit gegevens van de gespecialiseerde webstek Mashable en Unruly, een autoriteit in
het adverteren via sociale media, meldt communicatiebureau Holy2.

Rode knop

Reclamebureau Duval Guillaume maakte de spot. Op het marktplein van Aarschot werd een rode knop geplaatst met een bord erbij: ‘Druk om drama toe te voegen’. Als een passant op de knop drukt, breekt er chaos uit op de markt en volgen allerlei spectaculaire scenes in volledige drama-stijl, elkaar op. Van ambulanciers die hun patiënt laten vallen langs schietscènes met overvallers en politie tot een schaars geklede jonge deerne die per motor passeert. De scènes verwijzen telkens naar programma’s van de TNT-zender.

Het Youtube-filmpje lokte in een mum van tijd 950.000 views in België en ruim een miljoen in Nederland, en verspreidde zich daarna als een lopend vuurtje in Amerika, Duitsland en de UK, de landen met de meeste buitenlandse kijkers tot nog toe.

Volgens Mashable en Unruly deed alleen ‘The Force’, een spot voor Volkswagen die werd getoond tijdens de Super Bowl in 2011, het beter dan het TNT-filmpje. Tot op vandaag hebben 3,6 miljoen mensen de TNT-clip gedeeld op Facebook. (Belga/DB)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content