Mol wordt Woestijnvis: 'Als je iets half z'n gat doet, kun je beter thuisblijven'

08/09/16 om 15:38 - Bijgewerkt om 16:37

Bron: Knack Focus

Mediatransfer van het najaar: Gilles 'De mol' Van Bouwel ruilt Unilever in voor Woestijnvis. Samen met de o zo onvermijdelijke Jani Kazaltzis mag de meester-saboteur prompt de ploeg van Glammertime versterken, als showbizzchroniqueur én callboy van de beau monde. Anders gezegd: de brand manager van Zwitsal en Signal blijft nog even hangen in de wereld van gladde babyvelletjes en hagelwitte tanden.

Dat hij nu al meer journalisten gezien heeft dan ten tijde van De mol, merkt Gilles Van Bouwel (28) op terwijl hij op het Brusselse Flageyplein van zijn Duvel nipt. Terwijl hij 'maar' redacteur wordt bij Woestijnvis, een carrièrewissel die zich naar eigen zeggen eerder achter dan voor de camera zal afspelen. Hij lijkt het zelf te geloven. 'Ik wil vooral meedenken over programma's. Presenteren is hooguit een extraatje en zéker niet de reden van mijn overstap.' Het moet de opmerkelijkste switch van het najaar zijn, al zal het wel niemand echt verbaasd hebben. Sinds het moment dat Van Bouwel in de Argentijnse heuvels uit het tegenlicht stapte, schuldbewust voor zich uit turend, stond een tv-carrière in de sterren geschreven. We hadden er gif op durven innemen, ware het niet dat ons zelfvertrouwen net een flinke knauw had gekregen toen hij en niet Hanne 'Return December?' Vanhaesebrouck de saboteur bleek te zijn.
...

Verder lezen?

Registreer u en lees elke maand gratis 4
artikelen.

Onze partners