Meerderheid ‘Slimste Mens’-kijkers haakte af voor ‘Man Bijt Hond’

De eerste aflevering van het vernieuwde ‘Man Bijt Hond’, donderdag op Vier, haalde bijna 200.000 kijkers, of een marktaandeel van 12,2 procent. ‘De Slimste Mens’ haalde net ervóór nog ruim 700.000 kijkers.

De eerste aflevering van het vernieuwde “Man Bijt Hond”, donderdag op Vier, haalde bijna 200.000 kijkers, of een marktaandeel van 12,2 procent. “De Slimste Mens ter Wereld”, dat net voor “Man bijt hond” wordt uitgezonden, haalde nog meer dan 700.000 kijkers.

“Bij Vier zijn we in eerste instantie erg tevreden dat de vernieuwde versie zo’n goed programma geworden is”, aldus Vier-woordvoerder Kristof Demasure in een reactie. “‘Man Bijt Hond’ krijgt ook opvallend veel lof van recensenten in kranten en weekbladen.”

Demasure voegt eraan toe dat het na de vierde dag van de nieuwe zender nog te vroeg is om grote conclusies te trekken. Donderdag haalde Vier tussen 17 en 24 uur bij de leeftijdsgroep 18-54, de belangrijkste doelgroep voor adverteerders, een marktaandeel van gemiddeld 15,9 procent. In totaal keken er 2,2 miljoen mensen.

“De Slimste Mens” blijft de kijkcijfertopper op Vier, en was donderdag ook het enige Vier-programma in de top 10 van best bekeken programma’s, op plaats vijf. “In de Vier-doelgroep haalde ‘De Slimste Mens’ een marktaandeel van 33,6 procent, en werd het programma opnieuw algemeen marktleider”, zegt Demasure.

“Iedereen beroemd”, dat op Eén “Man Bijt Hond” heeft opgevolgd, haalde donderdagavond 720.000 kijkers, of een marktaandeel van 34,6 procent. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content