‘Historische novembermaand’ voor VIER, SBS Belgium tevreden

VIER haalt het beste novemberresultaat sinds de oprichting van VT4 in 1995. Ook VIJF doet het goed. ‘Wij zijn de enige Vlaamse zendergroep met groeicijfers in het najaar’, zegt SBS Belgium.

Voor de derde maand op rij groeien zowel VIER als VIJF. Uit de CIM-cijfers besluit SBS Belgium dat het de enige Vlaamse zendergroep is die dit najaar groeicijfers optekent: zowel bij het totaal aantal kijkers als bij de voor adverteerders interessante doelgroep van 18- tot 54-jarigen. VIER haalt het beste novemberresultaat sinds VT4 in 1995 ontstond.

Volgens programmadirecteur Liesbet Vrieleman dankt VIER de groei onder meer aan de finaleweken van ‘De Slimste Mens ter Wereld’. “Bij onze doelgroep haalden we met ‘De Slimste Mens’ soms een marktaandeel van meer dan 40 procent.”

Daarnaast toont Vrieleman zich ook tevreden over het vierde seizoen van Vermist en de stabilisering van het aantal kijkers van ‘De Kruitfabriek’. “De programma’s die deze week startten, doen alvast het beste vermoeden voor de komende weken. ‘De Rechtbank’ haalde binnen onze doelgroep een marktaandeel van 28 procent, en ‘De Pappenheimers’ was goed voor een marktaandeel van 22 procent.”

Bij het totaal aantal kijkers haalde VIER 13,7 procent, een stijging van 13 procent in vergelijking met vorig jaar. Thierry Tacheny, CEO van SBS Belgium, stelt vast dat “de komst van VIER de Vlaamse televisiemarkt grondig heeft veranderd. Omdat VIER kijkers aantrekt die voorheen moeilijk te bereiken waren en bovendien gegeerd zijn op de advertentiemarkt, stapten adverteerders graag mee in ons nieuwe verhaal.”

Ook VIJF scoort goed. “In een veranderend televisielandschap valt pas op hoe stabiel die zender in november bleef groeien. Tussen 17 en 24 uur haalt VIJF 6 procent marktaandeel bij 20- tot 49-jarige vrouwen, of een groei van 7 procent in vergelijking met vorig jaar.” (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content