Finale ‘Slimste Mens’ klokt af op bijna 1,1 miljoen kijkers

Gemiddeld 1.094.260 televisiekijkers hebben donderdagavond afgestemd op de finale van het spelprogramma ‘De slimste mens ter wereld’.

Gemiddeld 1.094.260 televisiekijkers hebben donderdagavond afgestemd op de finale van het spelprogramma ‘De slimste mens ter wereld’, waarmee Vier een marktaandeel van 40,8 procent boekte in de commercieel belangrijke doelgroep VVA (verantwoordelijke voor aankopen) 18-54 jaar.

Op het piekmoment waren er 1.217.414 kijkers. Precies 995.198 mensen keken volledig live. Het tiende seizoen van ‘De slimste mens ter wereld’, dat voor het eerst op Vier werd uitgezonden, behaalde zo uiteindelijk gemiddeld 836.108 kijkers en 30,3 procent marktaandeel in de bovengenoemde doelgroep.

Slimste Mens: VIER versus VRT

VIER kan tevreden zijn met het gemiddeld kijkcijfer van het populaire spelprogramma. De vernieuwde zender had immers vooraf de kaap van gemiddeld 800.000 kijkers vooropgesteld.

In vergelijking met de cijfers die de Vrt de vorige edities kon voorleggen blijft de kloof groot. Gemiddeld 1.650.000 kijkers tijdens seizoen 9; 1.451.000 tijdens seizoen 8 en 1.416.000 tijdens seizoen 7.

De vorige finale van de ‘Slimste Mens’ werd op Eén gevolgd door bijna 2 miljoen kijkers. Bert Kruismans ging toen met de gegeerde titel aan de haal. Twee jaar terug zagen maar liefst 2,1 miljoen kijkers hoe Freek Braeckman op de valreep Bart De Wever versloeg.

Meer kijkcijfers

In totaal bereikte Vier donderdagavond 2,4 miljoen kijkers tussen 17 en 24 uur, een marktaandeel van 18,5 procent in VVA 18-54. ‘Komen eten’ bereikte nog gemiddeld 103.852 kijkers (7,8 procent in VVA 18-54), ‘De kruitfabriek’ 277.728 (12,7 procent in VVA 18-54) en ‘Man bijt hond’ 151.651 (14,8 procent in VVA 18-54).

Vijf behaalde donderdagavond 7,2 procent marktaandeel in de groep vrouwen tussen 20 en 49 jaar. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content