De terugkeer van het gesproken dagblad: waarom kranten en zenders hun eigen podcast willen

12/01/18 om 09:24 - Bijgewerkt om 09:24

Kranten en tv-zenders experimenteren massaal met podcasts. Online radio spreekt dan ook een nieuw publiek aan en biedt vaak een nieuwe uitdaging aan de journalist. Maar laten genoeg luisteraars zich verleiden om de podcast rendabel te maken?

Een dagelijkse audio-opname van een kwartier met een persoonlijke begroeting, een weerpraatje en drie integraal voorgelezen artikelen. Met die nieuwigheid kwam de Nederlandse digitale artikelenkiosk Blendle donderdag op te proppen. 'Blendle Audio is onderdeel van een breed waarneembare trend in de journalistiek', stond er in het bijhorende persbericht.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners