'Waarom zou je niet emotioneel spelen als een scène daarom vraagt?'

04/12/16 om 16:00 - Bijgewerkt op 01/12/16 om 18:58

Bron: Knack

Evgenia Brendes, Jonas De Vuyst en Simon Lemmens hebben een nieuw theatergezelschap gevormd: De Erfgenamen van Pia Fraus. Ze debuteren met The Man with the Beard, een bewerking van Exiles, het enige toneelstuk van James Joyce.

U brak in 2013 door met uw hoofdrol in de HETPALEIS-productie Romeo en Julia, en nu pakt u James Joyce aan. Vanwaar die liefde voor de literaire klassiekers?

EVGENIA BRENDES: Jonas, Simon en ik hebben aan het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen gestudeerd. Onze opleiding was erg tekstgericht, we voelen ons alle drie erfgenamen van het oude toneelrepertoire. In tegenstelling tot de jonge theatermakers uit de jaren tachtig of negentig willen we ons helemaal niet tegen die erfenis verzetten. Als acteurs zwemmen we in vrijheid: alles is gedaan, alles kan. We wilden debuteren met een tekst die ons op het lijf geschreven was: een tekst over twintigers, over twee mannen en één vrouw. We lazen vooral relatiedrama's van namen als Henrik Ibsen, Lars Norén, Ingmar Bergman en Edward Albee....

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info