Tomorrowland blijft wereldwijde ambities koesteren

13/11/15 om 18:36 - Bijgewerkt om 18:36

Tomorrowland blijft de ambitie hebben om in alle continenten aanwezig te zijn. Op korte termijn ligt de focus evenwel op de muziekfestivals in België, de VS en Brazilië.

Tomorrowland blijft wereldwijde ambities koesteren

© Tomorrowland Brasil

Dat heeft de algemeen directeur van Tomorrowland internationaal, Bruno Vanwelsenaers, vrijdag gezegd in Brazilië, waar in april voor de tweede maal Tomorrowland Brasil plaatsvindt.

Op een uur rijden van de Braziliaanse miljoenenstad Sao Paulo worden binnen vijf maanden meer dan 180.000 festivalgangers verwacht voor de tweede editie van Tomorrowland Brasil. De editie is nog niet volledig uitverkocht, al heeft Vanwelsenaers er alle vertrouwen in dat dat binnenkort wel het geval zal zijn.

Dat het festival nog niet volledig is uitverkocht, heeft deels te maken met de economische recessie die Brazilië doormaakt. Onder meer de Braziliaanse munt is sterk gedevalueerd. Aan die devaluatie ontkomen ook de organisatoren van Tomorrowland niet. Muzikanten, podia, of experts worden in dollars en euro's betaald. "Dat maakt alles veel duurder", aldus Vanwelsenaers.

Dat Tomorrowland in Brazilië landde, is geen toeval. Het festival kent een grote fanbasis in Brazilië en het land was dan ook vragende partij om het festival te onvangen, aldus Vanwelsenaers.

De locatie is alvast uniek. Op een uur rijden van Sao Paulo vonden de organisatoren een gigantisch recreatief domein. Tomorrowland heeft er een huurovereenkomst om een stuk van het terrein jaarlijks om te toveren tot een sprookjeslandschap. Een vallei werd aangelegd om de feëerieke sfeer van Tomorrowland in Boom na te bootsen. "De combinatie van de miljoenenstad Sao Paulo en het natuurschoon maken dit een perfecte plaats", aldus Vanwelsenaers.

Tomorrowland is vandaag actief in België, de VS en Brazilië. Alvast in 2016 zijn er geen concrete plannen om daar iets aan te veranderen. Maar op langere termijn zijn de ambities zeker niet opgeborgen om op alle continenten aanwezig te zijn. "Die ambitie blijft", bevestigt de algemeen directeur. Hij verwijst onder meer naar Azië en Australië.

"Maar we mogen ook niet te snel gaan. Nu focussen we op België, de VS en Australië." (Belga/DB)

Onze partners