Spotify wijst gebruikers op vreemde luistergewoonten via billboards

03/12/16 om 14:11 - Bijgewerkt om 14:11

In een confronterende (en best wel hilarische) marketingcampagne doet Spotify een boekje open over de gekke luistergewoonten van zijn abonnees op gigantische billboards.

De billboards die verspreid worden over verschillende grote steden ter wereld zijn gebaseerd op streamingdata van Spotifygebruikers van het voorbije jaar. Slogans als Dear person who made a playlist called: 'One Night Stand With Jeb Bush Like He's a Bond Girl in a European Casino.' We have so many questions." Of "To the 1,235 guys who loved the "Girls Night" playlist this year, We love you." En ook: "Dear 3,749 people who streamed 'It's the End of the World As We Know It' the day after the Brexit vote, Hang in there."

De campagne is Spotify's grootste mediastunt tot nu toe. De billboards zijn geplaatst in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, Denemarken, Indonesië, Mexico, Nieuw-Zeeland, de Filippijnen en Zweden

Onze partners