Spotify lanceert twaalf nieuwe apps

Het Zweedse muziekstreambedrijf Spotify heeft twaalf nieuwe applicaties voorgesteld. Deze apps richten zich vooral op sociale media en het promoten van muzieklabels waarmee het bedrijf samenwerkt. Een overzicht.

Hot or Not

Bij Hot or Not krijg je twee nummers te horen en moet je kiezen welke het beste is. Deze app vertoont gelijkenissen met Facemash: de site die Mark Zuckerberg opstartte voor facebook. Bij Facemash kreeg je foto’s te zien van twee vrouwen en moest je kiezen welke het knapste was.

Digster

Digster bepaalt welke afspeellijsten op Spotify het dichtste aanleunen bij je muzieksmaak. Dat doet de app op basis van je facebooklikes. Verder kun je via Digster afspeellijsten vinden die je favoriete artiesten hebben samengesteld.

Filtr

Deze app bundelt de muziek die je facebookvrienden beluisteren. Op basis hiervan kun je playlists samenstellen.

Tweetvine

Tweetvine verzamelt alle tweets met de hashtag #NowPlaying en giet de populairste nummers in een afspeellijst.

Classify
Van Mozart tot Tsjaikovski: met deze app kun je alle klassieke muziek beluisteren die beschikbaar is op Spotify.

The Complete Collection
Een beetje de wikipedia van Spotify. Terwijl je luistert naar een bepaalde artiest kom je meer over hem/haar te weten. Onder andere korte biografieën, songteksten en foto’s zijn beschikbaar via TCC.

The Legacy Of

The Complete Collection in een iets exclusiever jasje. Via The Legacy Of vind je afspeellijsten, albumhoezen, biografieën en foto’s van muzieklegendes als Johnny Cash, The Beatles en Michael Jackson.

Platenlabelapps Enkele muzieklabels krijgen voortaan hun eigen app op spotify. Vanaf nu kom je meer te weten over artiesten van labels als Def Jam, Warner, Domino, PIAS en Matador. (BW)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content