Mis geen seconde van Glastonbury

De BBC zal van 28 tot en met 30 juni een uitgebreide digitale en mobiele verslaggeving verzorgen van Glastonbury, ’s lands grootste festival. De Britse openbare omroep zal 250 uur live uitzenden vanop zes verschillende podia via radio, tv, pc, smartphone, tablet of smart-tv.

Het grootste festival van Engeland, Glastonbury, lokt jaarlijks zo’n 135.000 mensen, en is een van ’s werelds bekendste festivals. Headliners dit jaar zijn onder andere The Rolling Stones, Mumford and Sons, Arctic Monkeys, Nick Cave & the Bad Seeds, Vampire Weekend, Smashing Pumpkins en The Vaccines. Reden genoeg dus om een ticket te kunnen bemachtigen, maar voor wie dat niet lukte -het festival is al volledig uitverkocht-, zorgt de BBC voor een troostprijs.

De Britse openbare omroep pakt dit jaar namelijk uit met een volledig digitale en mobiele verslaggeving van het festival. Drie dagen lang, goed voor zo’n 250 uur, zal het live uitzenden vanop zes verschillende podia. Kijken/luisteren kan via radio, tv, pc, smartphone, tablet, smart-tv en noem maar op. Wie het daarna nog eens allemaal wil herbeleven, kan beroep doen op de Britse versie van “ooit gemist”.
“In 1997 was er een twee uur durend programma op televisie”, zegt festivalpresentator Steve Lamacq in een interview met de zender. “Nu gaat het bijna non stop te volgen zijn.”


In 2012 sloeg de organisatie van Glastonbury een jaartje over om het terrein een grondige herstelbeurt te geven, maar vooral door de Olympische Spelen. Dat laatste heeft er wel voor gezorgd dat de BBC heel wat ervaring heeft opgedaan qua verslaggeving, wat geen overbodige luxe is. Het plan om Glastonbury volledig live te coveren zal namelijk een enorme logistieke uitdaging worden. (JD)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content