Massale belangstelling voor eerste preregistratiedag Tomorrowland

© Belga

Het populaire dancefestival Tomorrowland, dat dit jaar zijn tiende verjaardag viert met uitzonderlijk twee festivalweekends, is gestart met de preregistratie voor de ticketverkoop.

Het populaire dancefestival Tomorrowland, dat dit jaar zijn tiende verjaardag viert met uitzonderlijk twee festivalweekends, is maandag gestart met de preregistratie voor de ticketverkoop.

Registreren geeft geen recht op een ticket, maar is wel noodzakelijk om die eigenlijke verkoop vlotter te laten verlopen en alle benodigde informatie van de vaak buitenlandse festivalgangers te kunnen controleren. Aangezien heel wat geïnteresseerden blijkbaar nog niet helemaal vertrouwd zijn met dat concept, kregen de servers van de organisatie het maandag hard te verduren.

De preregistratieperiode startte maandagmiddag en loopt nog tot 15 februari. Belgen registreren zich best voor 8 februari, want dan vindt specifiek voor hen de verkoop van de helft van de 360.000 beschikbare tickets plaats. Op 15 februari mag de hele wereld meedingen naar de andere helft.

De Tomorrowland-website begaf het maandag alvast onder de massale belangstelling. “Blijkbaar dachten velen dat registreren slechts één dag lang kon of dat het uitmaakt wanneer je je registreerde”, zegt woordvoerster Debby Wilmsen, die nog geen precieze cijfers had. Ook het feit dat de eerste tien geregistreerden per land meteen een ticket mochten bestellen, zorgde allicht voor extra drukte.

Wilmsen benadrukt dat het systeem misschien complex lijkt, maar erg belangrijk is. “We willen zeker zijn dat iedereen zijn schatkistje met polsbandje correct toegestuurd krijgt, maar ook dat niemand tickets bestelt voor de twee weekends”, zegt ze. “De line-up wordt erg gelijklopend en we willen dat zoveel mogelijk verschillende mensen van Tomorrowland kunnen genieten.”

Tomorrowland vindt dit jaar plaats van 18 tot 20 juli en van 25 tot 27 juli in het provinciaal recreatiedomein De Schorre in Boom. (Belga/DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content