Jay-Z lanceert streamingservice Tidal

Jay-Z © Reuters

De superieure muziekstreamingdienst Tidal, overgenomen en opnieuw gelanceerd door Jay-Z, is vanaf vandaag ook in België operationeel.

Met een audiokwaliteit die tot vier keer superieur is aan die van concurrenten als Spotify en Deezer, moet streamingservice Tidal ook de Belgische markt veroveren. De nieuwe muziekdienst wordt vandaag 30 maart gelanceerd door Jay-Z en werd al gepromoot door grote artiesten als Madonna, Rihanna, Beyoncé en Kanye West. Ze maken dit kenbaar via het turquoise vierkantje op hun Twitter-account.

Tidal onderscheidt zich door zijn muzikale aanbod in zogenaamde lossless HiFi-kwaliteit en zal vooral de veeleisende muziekfans bekoren. Zowel de aangeboden albums als de online radio’s kunnen zonder reclameblokken online beluisterd worden tegen 19,99 euro per maand. Iets duurder, maar het genot is navenant. Een superieure hoofdtelefoon is hierbij geen overbodige luxe.

Wie de kat nog even uit de boom kijkt en wil ingaan op een gratis proefperiode van 30 dagen, kan dat via deze link. (DB)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content