De headliner die op elk zomerfestival staat? Duurzaamheid

30/06/18 om 08:59 - Bijgewerkt om 09:06

Festivals zetten in op duurzaamheid, en pakken daar ook graag mee uit. Sommige organisatoren stellen zich wel vragen bij die ecomarketing. 'Waarom daar reclame rond maken? Het zou de evidentie zelve moeten zijn.'

'Elk jaar worden onze festivals groener', staat te lezen op de website van Rock Werchter, met daaronder uitleg over onder meer het eigen waterzuiveringsstation, park&ride-parkings vanwaar je met de fiets naar het festival kan rijden. Wie naar Dour wil carpoolen, kan dat doen via de dienst CovEvent, een primeur voor de festivals. En terwijl de politiek aan een verbod op wegwerpbekers werkt, zijn ze nu al persona non grata op heel wat festivals, zoals Laundry Day en Fire Is Gold.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners