An Pierlé en Sharko @ Focus Club

© Olivier Donnet

Zaterdag trapten An Pierlé & White Velvet en Sharko de nieuwe concertenreeks Focus Club op gang. Bekijk hier het videoverslag.

Focus Club is de nieuwe concertreeks van Knack Focus en Focus Vif. Beide bladen willen een signaal geven dat het ook op muzikaal vlak de moeite loont om even over de taalgrens te kijken. Daarom stelt Knack Focus elke maand een Vlaamse band voor aan de lezers van Focus Vif, en omgekeerd, presenteert Focus Vif een Waalse band aan het publiek van Knack Focus.

An Pierlé & White Velvet en Sharko maakten van de gelegenheid gebruik om hun nieuwe albums te presenteren.

Hinterland is voor Pierlé en partner Koen Gisen hun eerst worp in vier jaar tijd – de geboorte van hun dochter niet meegerekend. Het verschijnt pas op 18 oktober, maar op basis van wat we zaterdag te horen kregen durven we nu al voorzichtig besluiten dat netjes in het verlengde ligt van het vroegere werk. Lees: geen grote hits, laat staan instant meezingers, wel prima gearrangeerde, met fijn laswerk gesmede songs die gretig naar uw aandacht hengelen. En ja, de chanteuse met de elfjesstem zetelt nog altijd op een zitbal achter haar piano.

Van Sharko ligt momenteel een best of in de rekken, kwestie van de eerste tien jaar uit de carrière van de groep rond David Bartholomé netjes voor het nageslacht te bundelen. On stage werd die formule netjes doorgetrokken, wat zorgde voor een potig rock & roll-concert met heel wat herkenningsmomenten. Wij waanden ons – ook omwille van de schitterende locatie (het hippe K-nal in Brussel) – heel even op een rockshow in CBGB.

Noteer alvast zaterdag 23/10 in uw agenda: dan delen Broken Glass Heroes en Piano Club het podium van K-Nal. Win tickets voor deze exclusieve showcase.