Arcade Fire zit achter ‘Reflektor’-campagne

De mysterieuze ‘Reflektor’-campagne, met cryptische graffiti op een New Yorks gebouw, is wel degelijk van Arcade Fire. 9-9-9: de eerste single uit de opvolger van ‘Suburbs’ is voorzien op 9 september, om 9 uur.

De mysterieuze graffiti op de voorgevel van een gebouw in Downtown Manhattan, New York (zie lager), is wel degelijk werk van Arcade Fire. Dat hebben de indierockers uit Montreal bevestigd via Twitter, hét communicatiemiddel bij uitstek van de band.

Maar of ‘Reflektor’ ook de naam van het nieuwe album, dan wel de titel van de eerste single uit de opvolger van ‘Suburbs’ wordt, blijft een raadsel. Wat wel vaststaat is dat fans 9-9-9, ofte 9 september om 9u (plaatselijke tijd), met stip in hun agenda mogen aankruisen. Want dan wordt de nieuwe single uitgebracht.

James Murphy van LCD Soundsystem werd tijdens de opnames naar de studio gehaald. ‘It’s really fucking epic’, liet hij al verstaan aan NME. En de grote Anton Corbijn werkte mee aan de videoclip. Om naar uit te kijken dus.

CONFIRMED: The new Arcade Fire music video is directed by Anton Corbijn. Cinematographer: Martijn van Broekhuizen.

— Arcade Fire tube (@ArcadeFiretube) August 23, 2013

Op 29 oktober zou het nieuwe album van Arcade Fire uitkomen. (DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content