AC/DC geeft jonge bands duwtje in de rug met eigen drank

12/02/16 om 14:50 - Bijgewerkt om 14:53

De Australische rockband AC/DC heeft een eigen bourbon-cola gelanceerd om jonge Australische bands te helpen. De opbrengst van de blikjes gaat naar een wedstrijdfonds voor aanstormend talent.

AC/DC geeft jonge bands duwtje in de rug met eigen drank

© Wouter Van Vaerenbergh

Met een eigen merk van bourbon-cola wil de Australische megaband AC/DC proberen jonge en opkomende Australische bands te helpen, zo heeft Classic Rock Magazine vrijdag gemeld.

De drank is maar gelimiteerd te verkrijgen, de blikjes zijn gehuld in de hoestekening van het jongste album 'Rock or Bust'. Het is de bedoeling de aankleding van de blikjes periodiek te wijzigen, om ook eerdere platenhoezen van de band te dragen. Tegelijk heeft AC/DC de wedstrijd Let There Be Rock Fund opgezet om jong talent te stimuleren. De deelnemers moeten een song van de hardrockband coveren in een genre naar keuze. Een deel van de inkomsten uit de blikjes gaat naar het fonds. Vorig jaar pakte de groep al met een Rock or Bust-bier uit.

Amerikaanse Bourbon-whisky wordt in tegenstelling tot de traditionele Schotse whisky gestookt uit rogge en maïs, en niet uit gerstemout. (Belga/JL)

Onze partners