'Resident Evil: The Mercenaries 3D': Dood en verderf

23/08/11 om 10:32 - Bijgewerkt om 10:32

Bron: Knack Focus

Doelgericht vuren met machinegeweren, riotguns, en andere wapens én het brutaal neerplanten van uw lompe gevechtslaars in vijandelijk vlees is het enige dat de game om het lijf heeft.

'Resident Evil: The Mercenaries 3D': Dood en verderf

Nintendo 3DS - Capcom

GAMEPLAY 6 ? GRAFIEK 7 ? GELUID 7

Achtergrond Dit draagbare survival horror-spel voor Nintendo 3DS is grotendeels gebaseerd op de schietgrage Mercenaries-minigames uit Resident Evil 4 en 5. Dat wil zeggen dat u als speler binnen een bepaalde tijdslimiet zoveel mogelijk rondzwalpende zombies, duivelse creaturen en andere agressoren die u naar het leven staan met het nodige geweld naar het voorgeborchte dient te verbannen. Hoe nauwkeuriger en sneller u daarbij te werk gaat, des te meer punten die strooptocht oplevert.

Structuur De game is opgebouwd zonder verhaallijn. Doelgericht vuren met machinegeweren, riotguns, en andere wapens én het brutaal neerplanten van uw lompe gevechtslaars in vijandelijk vlees is het enige dat de game om het lijf heeft. U kunt de uitdaging aangaan met acht verschillende personages uit het Resident Evil-universum, gaande van de heldhaftige Chris Redfield over de bevallige Jill Valentine tot de gewiekste machtswellusteling Albert Wesker. De speelervaring verschilt echter nauwelijks.

Look & besturing Terwijl er over de rudimentaire menuschermen niet veel positiefs te melden valt, is het met de graphics van de game heel wat beter gesteld. Er is kwalitatief al een duidelijk verschil merkbaar in wat spelontwikkelaars uit de 3DS-hardware kunnen persen in vergelijking met de lanceertitels eerder dit jaar. Toch duiken er regelmatig storende schermhaperingen op. De besturing in zowel derde als eerste persoon verloopt met de analoge joystick dan weer heel soepel.

Verdict Resident Evil: The Mercenaries 3D bewijst dat shootergames ook perfect speelbaar zijn op een draagbare spelconsole. De eenvoudige opbouw maakt de titel perfect voor korte speelsessies. Toch ontbreken zelfs het kleinste beetje variatie en diepgang om de levensduur te verlengen. Na een paar weken of zelfs dagen zullen de meeste spelers het wellicht voor bekeken houden, terwijl echte diehards liever de vorige twee episodes uit de reeks opnieuw zullen willen beleven.

Dimitri Dewever

Onze partners