voorhuwelijkse feeks

12/03/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:09

Sinds ze van Tom Cruise af is rijgt ze de kaskrakers niet bepaald aaneen, maar in tegenstelling tot haar ex blijft Nicole Kidman artistiek wél hoge toppen scheren. Zoals in 'Margot at the Wedding', een wrange zedenkomedie rond een labiele en narcistische schrijfster. Het eerste kan van Kidman, veertig en zwanger, alvast niet worden gezegd. 'Ik heb mijn gezin, geen geldzorgen en ik kan doen wat ik wil.'

Sedert ze met die valse kokkerd op haar gezicht een Oscarwinnende Virginia Woolf neerzette in The Hours (2002), lijkt Nicole Kidman haar neus voor succesfilms een beetje kwijt. Maar van de Australische filmdiva weten we al langer dat geld en succes niet haar enige bekommernissen zijn. In tegenstelling tot de Julia Robertsen dezer wereld durft ze de geëffende paden van Lalaland al eens te verlaten, en op haar cv verschenen de jongste jaren dan ook minstens zoveel kleine maar fijne independentfilms - remember Dogville, Birth of Fur - als groots opgezette (zij het weinig potten brekende) blockbusters zoals Bewitched, The Invasion of The Golden Compass.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners