THE BIG COVER-UP

22/04/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:10

Conceptuele continuïteit: voor velen is het hoogstens een alleraardigste alliteratie, voor Daan Stuyven lijkt het een artistieke erezaak. Al tien jaar lang getuigen zijn albumhoezen van een strak aangehouden huisstijl. Een kleine selectie.

OVER ZIJN TYPOGRAFIE

Daan: Achter die conceptuele continuïteit moet je vooral geen grote theorieën zoeken: die is veeleer toevallig ontstaan. Toen ik mijn vaste baan als grafisch vormgever na een ernstige burn-out definitief opzegde, was ik dat werk zo kotsbeu dat ik meteen alle lettertypes uit mijn computer heb gewist. Op eentje na: de Eurostyle bold extended 2, een variant op de gewone Eurostyle die ik voor de albumhoezen van Dead Man Ray gebruikte. Sindsdien werk ik alleen nog met die letter. Tot spijt van wie het benijdt. Toen ik het artwork voor de laatste plaat van Bobbejaan naar zijn zoon doormailde, kre...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners