1* De regering van Georgië heeft Boney M ingehuurd om de separatisten van Zuid-Ossetië gunstig te stemmen. Met behulp van een optreden van de discogroep willen de machthebbers de harten van de lokale bevolking terugwinnen. Als ze daarin slagen, dan mag Boney M van ons altijd proberen om de rotzooi ‘by the rivers of Babylon’ op te lossen.

2* Pete Doherty en Amy Winehouse hebben onlangs samen een song opgenomen. Volgens welingelichte bronnen gaat het om een coverversie van ’99 bottles of beer on the wall’.

3* ‘Ik heb ooit geëxperimenteerd toen ik jong was, maar ik ben er vlug mee gestopt. Ik ben nooit een echte drugsgebruiker geweest.’ Aldus Jon Bon Jovi. Zou er dan toch een verband zijn tussen drugs en creativiteit?

4* Paris Hilton wil serieus genomen worden. In een interview met Newsweek ontvouwt ze haar plannen om ‘haar stempel op de wereld te drukken’. De eerste stap: een vijf dagen durende humanitaire reis naar Rwanda, waar ze samen met een cameraploeg scholen en ziekenhuizen zal bezoeken.

5* Volgens de Britse tabloids doet Hilton ook mee aan de volgende editie van I’m a Celebrity… Get me out of here!, een soort Expeditie Robinson voor beroemdheden. Of zoals de makers het aan Paris hebben voorgesteld: een humanitaire missie naar Rwanda.

6* Nog meer bekende mensen in precaire omstandigheden: Kanaaltwee werkt momenteel aan een vervolg op 71° Noord, oftewel Expeditie Robinson in het ijs. Ditmaal trekken er – jawel – BV’s naar het Hoge Noorden, zoals Stefan Everts, Maya Detiège en Herr Seele. Ons enthousiasme voor dit programma komt dicht in de buurt van de temperatuur op de set.

7* Westlife brengt hun nieuwe album Back Home uit in Groot-Brittannië een week nadat de comebackplaat van Britney Spears in de winkels komt. Toch zijn de jongens niet bang van de concurrentie: ‘Het zou me verbazen als Spears ons van de top in de hitlijsten houdt’, aldus zanger Nick Byrne. ‘Ik denk dat de interesse in haar muziek niet meer zo groot is als vroeger.’ Terwijl Westlife natuurlijk nog altijd ‘cutting edge’ is.

8* Na Radiohead, Prince en Paul McCartney zijnook The Spice Girls op zoek gegaan naar alternatieve manieren om hun muziek aan de man te brengen. Hun greatesthitsalbum zal in de VS niet in de platenzaken te koop zijn, maar exclusief verdeeld worden via de winkels van lingeriemerk Victoria’s Secret. Waardoor het dus voor de mannelijke fans nóg gênanter zal zijn om het aan te schaffen.

9* The Spice Girls hebben eveneens een contract getekend met de Britse supermarktketen Tesco. Die zal de nakende tournee sponsoren, en in ruil zullen de meisjes optreden in twee reclamespots voor de winkel. Tesco hoopt zo zijn grote voorraad snel bederfbare producten waarvan de houdbaarheidsdatum al lang is verstreken aan de man te brengen.

10* AC/DC-fans kunnen weer met een gerust hart op het internet. De band heeft de pornosite ACDC.com opgekocht en zal ze omvormen tot de officiële website van de groep. AC/DC wil zo zijn jonge fans beschermen tegen schokkende beelden. Angus Young eindelijk eens een lange broek aandoen was anders ook een mooi begin geweest.

(S.W.)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content