Pro Memorie

13/01/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:10

De muziekindustrie laat geen gelegenheid onbenut om de consument oude wijn in nieuwe zakken te verkopen. Om de vier jaar wordt het volledige oeuvre van Bowie of Costello wel heruitgebracht, geremastered en aangevuld met telkens andere onuitgegeven tracks die zelfs de meest doorgewinterde fan de aandrang moeten bezorgen voor de zoveelste keer in de buidel te tasten. Een slimme manier om aan eenzelfde product geld te blijven verdienen zonder bijkomende investeringen te doen. Dat de jaaromzet van EMI in 2009 een flinke boost kreeg dankzij de heruitgave van de Beatlescatalogus kan aanleiding geven tot cynisme, maar dankzij d...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners