Monopoly en Cirque du Soleil: de marketingmachine achter The Beatles

01/06/17 om 05:00 - Bijgewerkt op 31/05/17 om 11:11

Op de vijftigste verjaardag van Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band valt het eens te meer op: voor een groep die al meer dan veertig jaar is gesplit, blijfven The Beatles tot op vandaag een merkwaardig springlevende indruk maken.

Weken heeft het geduurd vooraleer we het zelfverzonnen wijsje dat onze vierjarige kleuter op een dag begon uit te stoten, konden thuisbrengen. ' Ja zangowie, ja zangowie', schalt het tot op vandaag nog geregeld door het huis, en plots was het mijn wederhelft gaan dagen dat het natuurlijk Yellow Submarine was dat tussen die kleine zijn oren was blijven hangen. Eén keer gehoord, toen het eerste leerjaar er op het schoolfeestje een dansje op pleegde, en pats: hij was ermee weg.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners