'Je moet me niet begrijpen, je moet me vóélen'

04/11/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:10

Leuvenaar Fred Lyenn Jacques - platenkopers en concertgangers mogen Lyenn zeggen - ging in New York The Jollity Of My Boon Companion inblikken, een debuut dat naar adem doet happen, pijn doet en in verwarring brengt. Zij het allemaal in goede zin.

De plaat werd opgenomen met enkele van New York's finest: klarinet- speler Doug Wieselman doet vast een belletje rinkelen bij fans van Antony And The Johnsons, producer-bassist Shahzad Ismaily speelde bij Bonnie 'Prince' Billy, Laurie Anderson en Lou Reed, en gitarist Marc Ribot is geheel en al bekend van zichzelf én natuurlijk van zijn voormalige werkgever Tom Waits. Allemaal geven ze het beste van zichzelf op The Jollity Of My Boon Companion, een intrigerend, kunstgevoelig werkstuk waarmee Lyenn zich behaaglijk tussen de bezetenheid van David Eugene Edwards, de visceraliteit van vergeten ninetiesrocker James Hall en de etherische treurdichten van David Sylvian nestelt. Nú pas blijkt hoeveel plaats daar nog was.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners