HEAVY RAIN Iedereen regisseur

24/02/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:10

Games enkel voor ziekelijk witte nerds met sociale moeilijkheden of gewelddadige would-be high school killers? Think again! Met Heavy Rain zet de industrie een nieuwe stap in het vebredingsproces. Artistieke cameraperspectieven, verschillende personages en een volwassen verhaal moeten de speler emotioneel bij het spel betrekken. De missing link tussen film en game.

Met zijn psychologische thrilleravontuur Fahrenheit legde de Franse gamedesigner David Cage al in 2005 de basis voor Heavy Rain. Het spel was zijn tijd echter net iets te ver vooruit. Lovende recensies wereldwijd prezen de filmische kwaliteiten en de treffende soundtrack van Twin Peaks-legende Angelo Badalamenti, maar aan de kassa deed de game het bijzonder slecht. Overtuigd van de baanbrekende kwaliteiten van de spelmaker zette uitgever Sony toch het licht op groen voor een volgend project. Heavy Rain moet de absolute doorbraak van Cage en zijn ontwikkelings-studio Quantic Dream worden. En dat lijkt nog te gaan lukken ook.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners