De trends van 2008

24/12/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:10

PANORAMISCHE POPCARRIÈRES

De omwenteling begon met Robbie Williams in 2002, en bereikte een jaar geleden een voorlopig hoogtepunt met de deal die Madonna met concertpromotor Live Nation beklonk. Maar in 2008 sijpelden de zogenaamde 360°-contracten langzaam maar zeker door tot in de onderste geledingen van de muziekindustrie. Bij zo'n allesomvattende overeenkomst verbindt een bedrijf - meestal toch een platenlabel - er zich toe niet alleen de cd's van een artiest uit te brengen, maar ook tournees op te zetten, sponsordeals af te sluiten en merchandise aan de man te brengen. In eigen land was zangeres Sandrine de eerste klinkende naam om een full circle deal te ondertekenen. Op het eerste gezicht leiden dergelijke...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners