Can buy me love

02/09/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:10

Voor een popgroepje dat sinds 1966 niet meer heeft opgetreden, binnenkort veertig jaar geleden zal zijn gesplit, en zelfs twee leden telt die al geruime tijd onder de zoden liggen, blijven The Beatles tot op vandaag een merkwaardig springlevende indruk maken. Ligt dat louter aan de muziek? Of vooral aan de marketingmachine erachter?

Weken heeft het geduurd vooraleer we het zelfverzonnen wijsje dat onze vierjarige kleuter op een dag begon uit te stoten, konden thuisbrengen. ' Ja zangowie, ja zangowie', schalt het tot op vandaag nog geregeld door het huis, en plots was het mijn wederhelft gaan dagen dat het natuurlijk Yellow Submarine was dat tussen die kleine zijn oren was blijven hangen. Eén keer gehoord, toen het eerste leerjaar er op het schoolfeestje een dansje op pleegde, en pats: hij was ermee weg. Zijn vader moet nochtans al minstens tien zijn geweest toen hij, de Legoblokken en Matchboxen even beu, begin jaren 80 Help! uit de platenkist van zijn vader opviste, en een toekomst als rockjournalist hem prompt voor het geestesoog flitste. Zo ongeveer, toch.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners