'BLOED OP HET PUBLIEK, DAT KAN ECHT NIET MEER'

03/11/15 om 20:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 13:17

Ze is eindelijk terug: Grimes, drie jaar geleden dé revelatie met haar album Visions. Een gesprek met de Canadese popster-tegen-wil-en-dank over compromissen, de invloed van EDM op de muziekindustrie en seksisme. 'Noemen ze Skrillex een 'mannelijke producer'? Nee toch?'

Le Bristol is een van de decadentste hotels in Parijs, een met art-decokitsch, orchideeën en Carraramarmer gevulde gouden kooi. De tijdelijke bewoonster die ons op de derde verdieping in een suite met kingsize bed welkom heet, zat de avond voordien nog op de eerste rij glamoureus te wezen tijdens het defilé van Louis Vuitton en mocht nadien de afterparty opluisteren met een dj-set. Maar wanneer ze met kleine oogjes de deur opent draagt ze een slobberig T-shirt, een grijze, afgewassen trainingsbroek en twee verschillende sokken. Ze heet Clair Boucher, voor de volgende 25 minuten mag ik Grimes zeggen. 'Sorry dat je hebt moeten wachten. Zoals je kunt zien, ben ik pas wakker', giechelt de 27- jarige Canadese terwijl ze een halfslachtige poging doet de rommel in haar kamer op te ruimen. 'Er was een open bar op het feestje, en... Wel, de rest kun je raden.'
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners