Bands & brands

16/01/08 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:09

Bob Dylan doet het. Net als Paul McCartney. David Bowie. U2. The Rolling Stones. Elvis Costello. En Jack White. De meeste Vlaamse muzikanten linken hun naam - voorlopig - niét aan grote merken. Al begint ook hier het tij te keren. 'Tom Barman die beha's verkoopt, daar zijn we nog niet aan toe.' Maar van Hooverphonic in een Leviswinkel kijkt niemand nog op.

e eerste keer kreeg hij nog de halve wereld over zich heen. In 2004 was dat. Toen hij met een schaars gekleed model in een televisiespotje voor lingeriemerk Vicotoria's Secret te zien was. 'Een practical joke', probeerden zijn devootste fans nog. Zelfs: 'Hij heeft woord gehouden.' Want inderdaad: 40 jaar eerder, in een interview uit 1965, had Bob Dylan al eens geschamperd dat hij zijn heilige principes 'voor vrouwenondergoed' à la limite nog wel overboord wou gooien. Alleen: van protserige pooierbakken was in dat interview geen sprake geweest. En dat was precies waar Bob Dylan, na de lingerie, zijn naam en zijn gezicht aan leende, toen hij eind vorig jaar een reclamefilmpje maakte voor Cadillac.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners