De regisseur van La vie d'Adèle hangt alweer de voyeur uit. Het resultaat is frustrerend

01/05/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 08/05/18 om 13:15
Uit Knack Focus van 02/05/18

Vijf jaar na La vie d'Adèle doet Abdellatif Kechiche de hormonen opnieuw razen in Mektoub, My Love: Canto Uno, op het vermoeiende af.

Of hij nu loerde in dampende kookpotten waarin couscous lag te sudderen, zoals in zijn familiekroniek La graine et le mulet (2007), of ongegeneerd vertelde over een eerste liefde en de pijn en passie die daar onvermijdelijk bij horen, zoals in La vie d'Adèle (2013), altijd al kreeg Abdellatif Kechiche de kritiek te slikken dat hij een onverbeterlijke voyeur is die zijn vrouwelijke personages met een mannelijke blik betast.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners