De kleren maken de poster

© www.moxycreative.com

Het Canadese ontwerpbureau Moxy Creative House dwingt tien filmklassiekers uit de kleren. Dresscode: minimalistisch in pastel.

De jongens van Moxy Creative House zijn specialisten in het heruitvinden van filmposters. Zowel vorm als inhoud beperken ze tot de essentie, waardoor het resultaat onlosmakelijk verbonden blijft met de films. Onder de noemer ‘Mixed Reviews’ deden ze hun kunstje al met iconische filmdrinks (van een onschuldig glas melk uit ‘A Clockwork Orange’ tot de met wodka aangelengde White Russian uit ‘The Big Lebowski’).

Voor de serie ‘Dress the Part’ gooien de ontwerpers het over een vestimentaire boeg, van Tom Cruises bomberjacket uit ‘Top Gun’ tot Christopher Reeves sullige ‘Superman’-bril. De posters zijn online te koop aan democratische prijzen, of voor de gierigaards gewoon een ideale filmquiz.

www.moxycreative.com

Pieter Claes

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content