Chinees staatsblad laat zich beetnemen door satirische The Onion

29/11/12 om 14:32 - Bijgewerkt om 14:32

Bron: Knack Focus

De Chinese krant The People's Daily wijdde een 55 pagina's tellende fotospecial aan de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-Un toen die werd verkozen tot 'Meest Sexy Man van 2012'. Alleen, dat laatste bleek niet te kloppen.

Chinees staatsblad laat zich beetnemen door satirische The Onion

The Onion, de bekende Amerikaanse, satirische kolderkrant, nam al vaker nieuwsdiensten beet door valse berichten de wereld in te sturen, die vervolgens zomaar werden overgenomen door onoplettende redacties. Maar de manier waarop ze The People's Daily, het dagblad van de Communistische Partij van China, nu liggen hebben, verdient een bijzondere vermelding.

Naar aanleiding van een online artikel van The Onion, waarin stond dat de Noord-Koreaanse volksleider Kim Jong-Un was verkozen tot 'Meest Sexy Man van 2012', publiceerde The People's Daily een artikel én een 55 pagina's tellende fotospecial over de volksleider. Pijnlijk detail: net zoals van alle andere artikels op The Onion, is ook van het bericht over Kim Jong-Un niets aan.

The Onion: 'Met zijn onweerstaanbaar mooie, ronde gezicht, zijn jongensachtige charme, en zijn stoer en stevig postuur, is deze uit Pyongyang afkomstige hartendief de droom van elke vrouw. Gezegend met een zweem van macht die zijn schattige, knuffelige kant moet verbergen, slaagde Kim erin onze nieuwsredactie te betoveren met zijn onberispelijk gevoel voor mode, zijn chique haarsnit en, natuurlijk, zijn befaamde glimlach.' Benieuwd of ze er in China ook mee kunnen lachen. (RL)

Onze partners